فناوری

قابلیت جدید به ویدئوهای کوتاه یوتیوب افزوده می‌شود

قابلیت جدید به ویدئوهای کوتاه یوتیوب افزوده می‌شود
مجله شنایا – یوتیوب به سازندگان اجازه می‌دهد ویدیو‌های کوتاه را با اعضایی که اشتراک پولی آن را خریده‌اند به اشتراک بگذارند.

یوتیوب نسخه‌ای از Shorts را راه‌اندازی می‌کند که فقط برای اعضا است و به سازندگان اجازه می‌دهد ویدیوهای کوتاه را منحصراً با بینندگان پولی خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی جدید به مشترکین پولی اجازه می‌دهد به محتوای اضافی، علاوه بر امتیازات عضویت فعلی‌شان، که شامل مواردی مانند شکلک‌های سفارشی، نشان‌ها، پخش جریانی زنده و موارد دیگر می‌شود، دسترسی داشته باشند.

به گزارش مجله شنایا، این مشترکان می‌تواند بینندگان را برای ثبت نام برای عضویت پولی ترغیب کند. یوتیوب می‌گوید سازندگان می‌توانند از گزینه جدید برای به اشتراک گذاشتن یک اعلامیه خاص یا قرارداد با زمان محدود استفاده کنند.  

بخوانید:  4 لوازم جانبی موبایل ضروری

این راه‌اندازی زمانی انجام می‌شود که تیک‌تاک اخیراً پیشنهاد اشتراک خود را برای سازندگان بیشتری باز کرده است. اوایل این ماه، تیک‌تاک اعلام کرد که ابزار کسب درآمد از  LIVE به «اشتراک» تغییر نام داده است و به زودی به سازندگان غیرLIVE  گسترش می‌یابد. این گسترش بدین معناست که سازندگان معمولی می‌توانند ویدیوهای انحصاری را پست کنند که فقط مشترکین پولی می‌توانند آن‌ها را مشاهده کنند.

بخوانید:  تلاش ایلان ماسک برای تصاحب اوپن‌ای‌آی

پس از آپلود یک Short، سازندگان می‌توانند با انتخاب گزینه جدید «فقط اعضا» در بخش «نمایش»، آن را فقط برای مشترکین خود در دسترس قرار دهند. سازندگان همچنین می‌توانند یک Short موجود را فقط به عنوان عضو تنظیم کنند.

به‌علاوه، سازندگان این گزینه را دارند که ویدیوی کوتاه خود را برنامه‌ریزی کنند تا فقط از حالت اعضا به عمومی تبدیل شود تا به مشترکان خود دسترسی زودهنگام به محتوا را قبل از اینکه در دسترس دیگران قرار گیرد، بدهند.

اعضا، ویدیوهای کوتاه انحصاری را در برگه Shorts، فید اشتراک‌ها و در کانال سازنده مشاهده خواهند کرد. محتوای انحصاری با نماد ستاره نمایش داده می‌شود که نشان می‌دهد فقط برای مشترکین پولی در دسترس است.

بخوانید:  ضرر ۲ میلیارد دلاری شرکت متا به علت اختلال ۲ ساعته فیس‌بوک و اینستاگرام!

یوتیوب روز پنجشنبه اعلام کرد که Shorts به طور متوسط روزانه بیش از ۷۰ میلیارد بازدید دارد و بیش از ۲۵ درصد کانال‌ها در YouTube Partner Program  از طریق اشتراک درآمد در Shorts از ویدیوهای خود درآمد کسب می‌کنند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا